Sprzedaż hurtowa w platformie B2B
Jedną z kluczowych możliwości platformy B2B jest sprzedaż hurtowa. Taki system wpływa nie tylko na wzrost sprzedaży, ale także na poprawę obsługi klienta i obniżenie kosztów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze korzyści z wdrożenia platformy B2B w sprzedaży hurtowej.
Automatyzacja procesu sprzedaży
Platforma hurtowa B2B daje możliwość pełnej automatyzacji procesu sprzedaży. Dane przekazywane są do systemu ERP lub finansowo księgowego, dzięki czemu znika potrzeba zatrudnienia nowych pracowników. W efekcie eliminujemy ryzyko wystąpienia błędów, jak to często bywa w przypadku ręcznego wprowadzania danych. Od teraz handlowcy mają dużo więcej czasu na zadania priorytetowe, ponieważ poprzez automatyzację natychmiast spada liczba połączeń telefonicznych oraz korespondencji e-mail.
Klienci korzystający z platformy zamówień hurtowych B2B to specyficzna grupa odbiorców, którzy dokładnie chcą wiedzieć, kiedy otrzymają swoje zamówienie. Dzięki temu, że platforma B2B zapewnia pełną automatyzację procesu sprzedaży, klient podczas składania zamówienia będzie wiedział nie tylko, kiedy zamówienie do niego dotrze, ale przede wszystkim ile w danym momencie może zamówić, gdyż stany magazynowe w panelu kontrahenta B2B aktualizowane są na bieżąco.
Zwiększenie sprzedaży dzięki platformie B2B
Platforma hurtowa B2B wspiera sprzedaż hurtową na wielu etapach procesu sprzedaży. Najważniejszy jest fakt, że platforma B2B to rozwiązanie dla hurtowni, sklepów i sieci handlowych, ponieważ wspiera sprzedaż zorientowaną na podmioty, które są częścią łańcucha dostaw oraz sprzedaż skierowaną do klientów, która ma charakter cykliczny.
Terminowość dostaw i szybka wysyłka to jedne z podstaw do rozwoju pozytywnych relacji z klientami, a dzięki platformie B2B czas realizacji zamówień jest znacznie krótszy. Dodatkowo taki system pomaga firmie przewidzieć prognozy, aby kadra zarządzająca mogła dokładnie zaplanować produkcję oraz uniknąć opóźnień w dostawie.
Firma, która potrafi wywołać pozytywne wrażenie na swoich klientach, sprawia, że są oni skłonni zapłacić więcej za oferowane produkty lub usługi. Klienci stają się również mniej wrażliwi na ewentualne podwyżki cen.
Obniżenie kosztów dzięki platformie B2B
System B2B ogranicza wydatki na prowadzenie firmy ze względu na fakt, że nie występuje potrzeba zatrudnienia nowych pracowników do obsługi klienta. Jeśli kontrahenci składają zamówienia za pośrednictwem platformy B2B, oznacza to wzrost klientów samoobsługowych, a tym samym spadek wydatków na świadczenia finansowe pracowników. Dzięki integracji panelu B2B z programem księgowym faktury generowane są automatycznie i niezwłocznie wysłane na systemowe konto użytkownika, co stwarza możliwość funkcjonowania firmy bez użycia zbędnej ilości papieru.
Koszt utrzymania stałego klienta jest znacznie mniejszy niż pozyskanie nowego, dlatego lojalna baza klientów przyczynia się do wzrostu zysków firmy.
Wysoka jakość obsługi klienta
Wdrożenie panelu hurtowego B2B równa się ze znaczną poprawą w obsłudze klienta. Platforma daje możliwość pozyskiwania klientów samoobsługowych, co oznacza, że sami składają zamówienia o każdej porze i w każdym miejscu, ponieważ platforma B2B dostępna jest 24/7 w tym na urządzeniach mobilnych. To wygodne rozwiązanie zarówno dla dostawcy, jak i klienta.
Kolejną korzyścią jest fakt, że rabaty cenowe dostosowywane są indywidualnie. Dzięki odpowiednio dobranej do każdego klienta ofercie poprawie ulegają relacje, które stają się pozytywne i długofalowe, gdyż klient otrzymuje dokładnie to, czym jest zainteresowany, bez konieczności filtrowania treści, których nie jest targetem.
80% nabywców B2B uważa dostęp mobilny do platformy za kluczowy element wpływający na ich decyzje zakupowe. Platformy B2B dostosowane do urządzeń mobilnych (smartfonów i tabletów) znacznie zwiększają wygodę zakupów i poprawiają efektywność pracy handlowców w terenie.