Przejdź do treści
Najważniejsze cechy dobrego systemu B2B dla firm

Najważniejsze cechy dobrego systemu B2B dla firm

Umożliwienie składania zamówień przez Internet za pośrednictwem platformy B2B jest teraz standardem branżowym. System ten jest narzędziem, dzięki któremu firma może zaistnieć oraz wyróżnić się na tle konkurencji, a dobrze wdrożony system B2B zwiększa wartość firmy.

Dlaczego firmy potrzebują platformy B2B?

Platforma B2B dostarcza odpowiedzi na pytania klientów, bez konieczności zabierania sprzedawcom czasu na rozmowy telefoniczne czy wymianę korespondencji e-mail. Zapewnia szybkie i bezproblemowe składanie zamówień, gwarantując tym samym obsługę klienta na wysokim poziomie, bez konieczności inwestowania w zatrudnienie lub szkolenia pracowników. 

Przedsiębiorstwa, które wdrożyły platformy B2B z automatyzacją procesów, takich jak składanie zamówień, fakturowanie czy przetwarzanie płatności, zauważyły 30-50% wzrost efektywności operacyjnej. 

Aktualne stany magazynowe

Stany magazynowe w panelu kontrahenta B2B aktualizowane są na bieżąco, dzięki czemu klient wie, ile aktualnie może zamówić. Ponadto platforma umożliwia ustalanie indywidualnych cenników, rabatów i programów lojalnościowych. To bardzo ważne podejście, które pozwala zatrzymać przy sobie klientów oraz buduje wieloletnie relacje handlowe. 

Platformy B2B z możliwością personalizacji oferty i dynamicznych cenników odnotowują nawet 10-15% wzrost sprzedaży w porównaniu z firmami, które stosują tradycyjne, statyczne modele sprzedaży. Personalizacja w B2B może prowadzić do zwiększenia lojalności klientów o 20%, a także do 40% wyższej wartości średniego zamówienia

Zwiększenie sprzedaży i klient samoobsługowy

Zamknięcie sprzedaży jest teraz dużo prostsze i szybsze. Tak naprawdę finalizacja koszyka jest kwestią kilku sekund. Dostosowana do klienta sprzedaż sprawia, że chętniej i częściej korzysta on z możliwości zakupu za pośrednictwem platformy B2B. Klient staje się samoobsługowy, czyli sam decyduje jaki produkt wybierze, w jakiej ilości, kolorze, rozmiarze czy kształcie oraz gdzie i kiedy zostanie on dostarczony. To wszystko bez ograniczeń czasowych, ponieważ platforma B2B pozwala na robienie zakupów 24/7 w tym na urządzeniach mobilnych. 

Dobra Integracja jest podstawą sukcesu platformy zakupowej B2B

Integracja z innymi programami to jedna z najważniejszych funkcjonalności w obszarze wdrożenia systemu B2B. Ceny, stany magazynowe oraz specyfikacja muszą być ustalane i podawane na bieżąco, przeciwnie firma straci zaufanie i zadowolenie klientów. W efekcie doprowadzi to do gorszych wyników finansowych. Rozwiązaniem jest integracja z systemem ERP lub finansowo-księgowym np. SAP, Enova ERP 365, Comarch XL, Comarch Optima, Symfonia ERP, Symfonia Handel czy Microsoft Dynamics. Zintegrowany panel kontrahenta B2B gwarantuje całodobowy dostęp do faktur oraz historii zamówień zarówno po stronie firmy, jak i klienta. 

Efektowna prezentacja produktów

Marki zorientowane na design np. producenci odzieży, sprzętu czy artykułów papierniczych nie mogą iść na kompromis. Dzisiejszy klient w dużej mierze kieruje się efektywnym wyglądem produktu. Dlatego dobra platforma B2B powinna oferować obrazy o wysokiej rozdzielczości, wzbogacone opisem, specyfikacją, opiniami oraz innymi potrzebnymi informacjami. Musi być także łatwa w obsłudze i intuicyjna, aby klient czerpał przyjemność z jej korzystania. 

Wysoka widoczność w Google dzięki platformie B2B

Za pośrednictwem otwartej i półotwartej platformy B2B firma staje się widoczna w Internecie. Na stronie zwiększa się ruch, co umożliwia sprawne i efektywne pozycjonowanie w Google, czyli widoczność firmy w pierwszych wynikach wyszukiwania. Odgrywa to kluczową rolę w zainteresowaniu ofertą, pozyskiwaniu nowych klientów i zwiększaniu sprzedaży. 

Treści zawarte na platformie B2B (opisy produktów, artykuły branżowe czy case studies), które są zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych, mogą zwiększać pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Ponadto platformy B2B zawierają odpowiednio opisane kategorie i podkategorie produktów, które wspierają indeksowanie przez wyszukiwarki, co również wpływa na widoczność strony w Google.

93% użytkowników internetu zaczyna swoje poszukiwania od Google, co sprawia, że wysoka widoczność w wynikach wyszukiwania może znacznie zwiększyć szanse na pozyskanie nowych klientów B2B.

Posiadanie systemu B2B staje się wizytówką firmy oraz centrum dystrybucji jej aktywów. Pomaga zwiększyć sprzedaż i rozwijać markę

Dzięki wdrożeniu systemu B2B firma jest konkurencyjna i elastyczna to znaczy, że może dostosować się do indywidualnych potrzeb swoich klientów, bez narażania się na straty. Jeśli spółce zależy na wysokich wynikach finansowych wynikających ze sprawnej obsługi klienta, to platforma B2B jest najlepszym rozwiązaniem. Pamiętajmy, że ważny jest wybór odpowiedniego dostawcy, który śledzi branżowe trendy B2B i na bieżąco je wdraża, pomagając tym samym osiągać firmie korzyści, a także poradzi sobie z integracją programów księgowych i ERP.